Thursday 11 February 2010

Limau

Minggu ini, limau di atas meja aku bersilih ganti. Sekejap ada yang manis, ada yang masam, ada yang kecil dan ada yang besar. Kepelbagaian limau ini menarik minat aku untuk mengarang sekali lagi sempena dengan Tahun Baru Cina.

Kepelbagaian rasa dan saiz limau ini membuatkan aku terpikir begitu juga manusia. Manusia penuh ragam, sifat dan emosi. Hampir setiap hari aku melayan karenah boss aku, penyelia thesis aku, kawan kawan dan begitu juga ahli keluarga aku. Penat tapi menarik. Tanpa manusia yang sebegini, tidak indahlah dunia.

Sempena dengan Tahun Baru Cina ini, aku mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada kawan kawan aku yang menyambutnya. Marilah kita sama sama menghayati konsep pemberian limau ketika perayaan ini. Ianya mampu mengeratkan lagi hubungan sesama kita. Jangan gaduh, bercerai kita roboh. Marilah kita bersatu padu.

Selamat Tahun Baru Cina! Harimau ku gagah berlari!

~

No comments:

Post a Comment